Коментар НАУ з приводу Енергетичної cтратегії України

Понеділок, 12 Чер 2017

Коментар НАУ з приводу Енергетичної cтратегії України

Коментар НАУ з приводу Енергетичної cтратегії України

7 червня в Комітеті з питань паливно-енергетичного комплексу Верховної Ради відбулася презентація оновленої Енергетичної стратегії України до 2035 року.

Результатом реалізації Енергетичної стратегії має стати перетворення паливно-енергетичного комплексу країни в ефективну і конкурентоспроможну галузь, а також підвищення енергонезалежності країни. Але, на думку експертів нафтогазової асоціації України, підсумковий документ носить скоріше декларативний характер, так як в ньому відсутні сценарії розвитку та оцифровані прогнози розвитку з урахуванням цих сценаріїв і ряд інших моментів, які повинні бути відображені в цьому Проекті.

Серед стратегічних орієнтирів, які Асоціація однозначно підтримує, всі заходи, які повинні поліпшити державну систему контролю, а отже, якість реалізованого палива, зобов’язання по підвищенню прозорості встановлення тарифів, диверсифікації джерел і маршрутів постачання нафтопродуктів, кроки з подолання енергетичної залежності від Російської Федерації і багато іншого. Всі ці пункти вигідні Україні і будуть безпосередньо впливати не тільки на розвиток нафтогазової галузі, а й інших секторів економіки — промисловості, комунальної сфери.

Тим часом залишились відкритими питання, на які НАУ неодноразово звертала увагу ще на етапі попередніх обговорень Проекту. Наприклад, яким чином буде збалансована інвестиційна привабливість галузі, або як буде забезпечено розширення і використання вітчизняних потужностей для зниження залежності від імпортних поставок.

В Асоціації побоюються, що створення сприятливих «фіскальних умов і тарифів для постачальників сирої нафти» призведе до порушень принципів вільної конкуренції. А на виконання завдань по забезпеченню не менше 50% потреб внутрішнього ринку екологічними видами палива не нижче стандарту Євро-5 українського виробництва може вплинути занадто багато неврахованих умов і факторів. Штучним виглядає і намір держави обмежити обсяг надходжень кожного виду нафтопродуктів від одного постачальника на рівні не більше 30% від загального обсягу імпорту, так як така умова порушує принципи ринкової економіки і створює можливості для розвитку корупційних схем.

Відстоюючи принципи максимальної прозорості, створення однакових правил гри для всіх учасників ринку Нафтогазова Асоціація неодноразово робила пропозиції про необхідність розробки правових основ функціонування нафтогазової сфери. Закриття «проблемних зон» Енергетичної стратегії України буде залежати від детального, виваженого опрацювання маршрутної карти для кожної галузі економіки.

додайте свій коментар