Детальніше про зміни до Постанови КМУ № 1107

Середа, 2 Сер 2017

Детальніше про зміни до Постанови КМУ № 1107

Детальніше про зміни до Постанови КМУ № 1107

Нафтогазова Асоціація України продовжує активну роботу з вдосконалення нормативно-правової документації в сфері охорони праці та адаптації ії до законодавства ЄС.

Ми продовжуємо діалог з приводу проекту змін до Постанови КМУ № 1107 від 26.10.2011 року, яка визначає умови видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

І хоча фінальна редакція документа поки знаходиться на погодженні в профільному міністерстві, на підставі наявної інформації можна зробити висновок про те, що кардинальної мінімізації дозвільних процедур, про які відзвітувала Державна служба з питань праці, не сталося. Робота над змінами з боку Держпраці проведено формально і без послаблення адміністративних бар’єрів для нафтогазового сектору.

Отже, згідно з поправками, при введенні в експлуатацію АЗС/АГЗП власник бізнесу, як і раніше, повинен отримати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Хоча ця вимога суперечить Закону України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», в якому обидва регуляторних акта — дозвіл на початок робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію обладнання — об’єднані в один загальний. Експерти Нафтогазової Асоціації при підготовці змін до Постанови № 1107 як раз і пропонували повернутися до норм, які діяли до 2011 року, що значно спростило б проведення дозвільних процедур зменьшило їх вартість, але наші пропозиції враховані не були.

Не відбулося і скорочення видів діяльності в Переліку робіт підвищеної небезпеки. Видів робіт у переліку стало менше завдяки тому, що окремі пункти були об’єднані, але такий вид скорочення тексту на папері не можна назвати прикладом ефективної державної дерегуляції. При цьому для компаній нафтогазового сектора кількість видів робіт підвищеної небезпеки, для яких вимагається оформлення пакету документів, збільшилася. Мова йде про отримання дозволу на розподіл, зберігання, використання вибухонебезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих речовин, маса яких дорівнює або більше нормативу порогової маси, визначеної відповідно до Постанови КМУ № 956. Відповідно, збільшився обсяг документів для проходження експертної оцінки, а це додаткові витрати для власників бізнесу, бюрократичні перепони при оформленні процесу та корупційні можливості для нечистих на руку чиновників.

Подібна ситуація спостерігається і з Переліком машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Перелік технологічного обладнання, пов’язаного з використанням, виготовленням, переробкою, розподілом, зберіганням, транспортуванням, використанням, утилізацією небезпечних або шкідливих речовин об’єднані в один пункт, в пункті № 2 спостерігається задвоєння переліку обладнання, на яке потрібно пройти узгодження у відповідних інстанціях, з-за чого при оформленні дозволів може виникнути бюрократична тяганина, а це не в’яжеться з декларованим Держпраці принципом рішучої дерегуляції та спрощення.

Можна зробити висновок, що намір Міністерства праці та соціального захисту оновити дозвільну діяльність у сфері охорони праці та промислової безпеки виконано поверхнево. Питання по удосконаленню діючих норм і правил у нафтогазовій галузі залишаються актуальними. Після отримання фінальної версії Проекту змін до Постанови КМУ № 1107 від 26.10.2011 року Нафтогазова Асоціація України налаштована продовжити роботу над удосконаленням цих змін на ділі, а не на словах.

додайте свій коментар