Наказ Міністерства інфраструктури може призвести до блокування ринку палива

Вівторок, 15 Сер 2017

Наказ Міністерства інфраструктури може призвести до блокування ринку палива

Наказ Міністерства інфраструктури може призвести до блокування ринку палива

Як стало відомо, з 1 вересня 2017 року деякі компанії — члени Нафтогазової Асоціації України можуть зупинити звичну діяльність у зв’язку з наказом Міністерства інфраструктури, згідно з яким перевезення небезпечних вантажів та відходів залізничним транспортом повинно здійснюватися тільки при наявності ліцензії.

Ліцензію уповноважена видавати Укртрансбезопасность. Для її отримання компанії необхідно прописати регламент, зібрати низку документів і, у разі відсутності відповідної штатної одиниці, прийняти на роботу працівника з певним професійно-кваліфікаційним рівнем, який буде відповідати за організацію транспортування небезпечних вантажів.

Все б нічого, але розпливчасте формулювання тексту наказу дає підстави припускати, що з 1 вересня цього року чиновники будуть вимагати ліцензію не тільки у транспортних компаній, але і у відправника/одержувача вантажу. А представник Укртрансбезопасности в усній розмові лише підтвердив ці наміри.

Між тим, даний наказ, як це стало вже звичним, суперечить цілому ряду існуючих нормативно-правових документів.

Зокрема, Закон України «Про перевезення небезпечних вантажів» чітко визначає, що суб’єктом транспортування є транспортні компанії, які здійснюють такий вид діяльності на підставі відповідної ліцензії. Роздрібні продавці та оптові постачальники нафтопродуктів такого виду діяльності не здійснюють.

У Законі «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» передбачені терміни, протягом яких повинні здійснюватися зміни у сфері ліцензування. Суб’єктам господарювання в цьому випадку дається не менше двох місяців для впровадження нових правил.

Цікаво, що в зв’язку з даною правовою колізією, компанії — нерезиденти України, які беруть участь у процесі постачання нафтопродуктів на вітчизняних НПЗ, і зовсім не зможуть отримати ліцензію, у зв’язку з неможливістю надати окремі документи, що входять до переліку обов’язкових. Імпортоване паливо в Україні становить близько 80% ринку. Ввозити паливо стане нікому.

Нафтогазова Асоціація наполягає — система нормативно-правових норм не може містити різночитань та помилок. При наявності явних ознак монополізму на ринку нафтопродуктів України подібне подвійне трактування основних законодавчих актів може призвести до корупційних проявів та блокування роботи вітчизняного ринку пального в цілому.

Зараз нами направлені офіційні звернення Міністру Інфраструктури та Прем’єр-Міністру України, відомчі міністерства, міжнародні бізнес-організації з проханням звернути увагу на явне перешкоджання в роботі операторів ринку нафтопродуктів.

додайте свій коментар