Нафтогазова Асоціація України всебічно сприяла АМКУ під час проведення позапланової перевірки

Середа, 18 Кві 2018

Нафтогазова Асоціація України всебічно сприяла АМКУ під час проведення позапланової перевірки

Нафтогазова Асоціація України всебічно сприяла АМКУ під час проведення позапланової перевірки

У зв’язку з вчорашньою публікацією вимушені повідомити, що  звинувачення АМКУ в адресу Нафтогазової Асоціації України (НАУ)  про, начебто, перешкоджання членам комісії з позапланової перевірки в проведенні розслідування не відповідає дійсності.

В рамках зазначеного розслідування НАУ надавала Комітету всебічну допомогу та сприяння. Зокрема, протягом місяця (з 23 січня по 23 лютого 2018 років) представникам Комітету було надано повний доступ до кореспонденції та можливість ознайомитися з усіма документами і матеріалами НАУ, що стосувалися предмета перевірки, а також письмові пояснення і документи по всіх пунктах плану перевірки з урахуванням уточнень та додаткових питань. Загалом Комісії було надано понад 420 сторінок матеріалів.

Зважаючи на те, що Нафтогазова Асоціація України — неприбуткова організація, яка, згідно статуту, не має права втручатися (та не втручається) у господарську діяльність операторів ринку нафтопродуктів, що є її членами, у Асоціації була відсутня будь-яка додаткова інформація з питань, що входили до предмета перевірки, порівняно з тою, яка була надана Комітету.

Під час проведення перевірки, представники АМКУ без оформлення будь-якого документального акту, в усній формі виказали вимогу надати їм особисті речі співробітників НАУ: мобільні телефони та комп’ютер. Співробітники НАУ відмовились надавати доступ до особистих речей та інформації посилаючись на свої конституційні права — а саме на положення ст. 31 Конституції України, що гарантує кожному таємницю листування, телефонних розмов, телеграфної та іншої кореспонденції. Винятки можуть бути встановлені лише судом у випадках, передбачених законом, з метою запобігти злочинові чи з’ясувати істину під час розслідування кримінальної справи, якщо іншими способами одержати інформацію неможливо.

В цьому конкретному випадку, НАУ не розуміє яка була потреба в доступі до електронних засобів, на яких містилася інформація, що не входила до предмета перевірки, а отримання інформації з таких електронних засобів не було передбачено планом перевірки.

Держоргани згідно ст. 19 Конституції повинні діяти в межах повноважень і у спосіб, визначений законом. АМКУ має дуже широкі повноваження , зокрема в частині доступу до інформації. На жаль, вимушені констатувати, що нерідко ці повноваження використовуються неналежним чином, на що неодноразово звертали увагу і члени Асоціації. Цьому сприяє і відсутність чіткої нормативної регламентації порядку проведення органами АМКУ розслідування справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, в тому числі проведення перевірок дотримання такого законодавства, а також гарантій захисту прав суб’єктів господарювання в рамках таких заходів.

Нафтогазова Асоціація України наголошуэ, що завжди готова до конструктивного діалогу з АМКУ та будь-якими іншими державними органами. Але, разом з тим, має захищати права своїх співробітників та їх законні інтереси засобами, передбаченими законом України.

додайте свій коментар