100% створення та функціонування мінімальних запасів повинно здійснюватися за рахунок коштів державного бюджету, – НАУ

П’ятниця, 29 Тра 2020

100% створення та функціонування мінімальних запасів повинно здійснюватися за рахунок коштів державного бюджету, – НАУ

100% створення та функціонування мінімальних запасів повинно здійснюватися за рахунок коштів державного бюджету, – НАУ

28 травня 2020 року Нафтогазова Асоціація України (НАУ) взяла участь в онлайн засіданні робочої групи, створеною депутатами Комітету ВРУ з питань енергетики та ЖКГ. Напрямом роботи групи стало питання законодавчого забезпечення створення і функціонування мінімальних запасів нафти і нафтопродуктів (МЗНН). У заході взяли участь народні депутати, представники Мінекоенерго, представники нафтогазового ринку та експерти галузі.

Учасники робочої групи обговорили досвід створення МЗНН в країнах ЄС, варіанти джерел фінансування створення МЗНН в Україні та вислухали позиції державного, приватного бізнесу, та незалежних експертів.

В ході засідання НАУ підтримуючи необхідність створення МЗНН в Україні, запропонувала модель їх формування, яка враховує вимоги Директиви 2009/119/ЄС та Регламенту (ЄС) № 1099/2008, та відповідає наступним умовам:

  1. Обсяг МЗНН повинен дорівнювати 90-денномуобсягу середнього добового імпорту нафти та нафтопродуктів або 60-денномуобсягу середньодобового внутрішнього споживання;
  2. МЗНН повинні включати обсяги сирої нафти та палив моторних (дизельне паливо та бензини) у співвідношенні 30/70 (нафта/палива моторні), а палива моторні в МЗНН повинні розподілятись у співвідношенні 62/38 (дизельне паливо/бензини). Закупівля нафти і нафтопродуктів для мінімальних запасів, їх зберігання, оновлення та реалізації здійснюється на ринкових умовах.
  3. Фінансування 100% створення, зберігання та оновлення мінімальних запасів, повинно здійснюватися за рахунок коштів державного бюджету, отриманих від сплати частини акцизного податку з вироблених в Україні та імпортованих в Україну бензинів, дизельного палива та скрапленого газу, а також за рахунок інших джерел (наприклад, кредити під державні гарантії), не заборонених законодавством.

Саме такий підхід до визначення джерел фінансування МЗНН в Україні, НАУ вважає найбільш ефективнім.

Наразі запропонована Мінекоенерго модель передбачає покладання зобов’язань за створення, розміщення та підтримання 60% МЗНН на суб’єктів ринку, що коштуватиме близько 1 млрд. доларів США. Якщо покласти таке величезне фінансове навантаження на бізнес, то наслідком цього стане:

  • підвищення роздрібних цін для громадян та промисловості на тлі економічних наслідків, пов’язаних з карантином;
  • виконання таких вимог тільки легальним бізнесом і тотальним невиконанням нелегальними гравцями ринку, які працюють поза межами правового поля, і конкурентне середовище на ринку ще більше викривиться між легальними та нелегальними учасниками ринку.

В НАУ переконані, що для збільшення надходжень податків до бюджету, які можуть бути спрямовані на створення МЗНН, необхідно активізувати широкомасштабну боротьбу правоохоронних та контролюючих органів та викорінити нелегальний сегмент, який не сплачує/не доплачує податки, а також збалансувати ставки акцизного податку на бензини та зріджений газ (на бензини у бік зменшення, а на скраплений газ у бік збільшення).

додайте свій коментар