Ініціативи українських НПЗ коштуватимуть споживачам в 11 млрд грн і спричинять дестабілізацію поставок

Четвер, 11 Чер 2020

Ініціативи українських НПЗ коштуватимуть споживачам в 11 млрд грн і спричинять дестабілізацію поставок

Ініціативи українських НПЗ коштуватимуть споживачам в 11 млрд грн і спричинять дестабілізацію поставок

Нафтогазова асоціація України констатує наростаючий тиск нафтопереробних і видобувних компаній на органи влади України з метою збільшити свою частку ринку за рахунок неринкових механізмів, в результаті чого під удар будуть поставлені споживачі і енергетична безпека України.

Наше об’єднання найбільших мереж автозаправних станцій і оптових постачальників нафтопродуктів протестує проти інформаційних маніпуляцій, які вводять в оману чиновників і громадськість.

Головною проблемою українських НПЗ, як державних, так і приватних, є відсутність інвестицій. Скупа інвестиційна політика призвела до закриття заводів, зменшення обсягів нафтопереробки, застарілої конфігурації випуску моторних палив і як наслідок до збільшення імпортозалежності України. Аналогічні причини падіння видобутку вуглеводнів в нашій країні.

Через небезпечну ситуацію Україна змушена платити максимальні в Європі ціни при закупівлі нафтопродуктів. Продукція українських заводів реалізується за принципом імпортного паритету, створюючи додатковий заробіток заводів на рівні $ 50-60 / т.

Незважаючи на високу імпортозалежність, у країни немає безальтернативних постачальників, ринок диверсифікований, завдяки чому країна не знає проблем з поставками палива з 2005 року.

Ми очікуємо, що в зв’язку зі зміною ринкової кон’юнктури в цьому році жодне з джерел поставок дизельного палива не матиме більше 30% ринку. В останні роки цей показник перевищували поставки з Росії та Білорусі.

Ініціативи українських НПЗ по введенню 8,5% мита на російські поставки дизпалива і зрідженого газу призведуть не тільки до додаткового зростання закупівельних цін, а й зруйнують стійку систему нафтопродуктозабезпечення, приведуть до появи вже нових мега-постачальників з підвищеною часткою ринку і всіма витікаючими звідси ризиками.

План НПЗ не приведе до істотного збільшення переробки нафти і випуску нафтопродуктів. Причина — підвищений випуск бензину і мазуту, які не мають ліквідного збуту. Ініціативи щодо обмеження напрямків поставок дизпалива і зрідженого газу призведуть до зростання цін на ці ходові позиції і будуть субсидіювати збиткові позиції.

«Фактично питання стоїть таким чином: хто буде платити за утримання і розвиток НПЗ, їх власники або споживачі? НПЗ належать найбільшим фінансово-промисловим групам з державним і приватним капіталом, ми вважаємо несправедливим повністю перекладати це навантаження на населення і промисловість», — заявила Неля Привалова, президент НАУ.

За розрахунками асоціації, пропоновані обмеження обійдуться економіці України в 11 млрд грн на рік. Вимагаючи допомоги від держави і споживачів, самі НПЗ не беруть на себе жодних зобов’язань по частині обсягів виробництва і розміру інвестицій, підкреслюють в НАУ.

У той же час в Нафтогазовій асоціації України солідарні з НПЗ в розумінні проблеми надмірної частки зрідженого газу в паливному балансі країни і висловлюють публічну підтримку поетапної корекцію ставок акцизного збору на бензин і автогаз. Однак наголошують, що подібні зміни повинні стати частиною стратегії по розвитку ринку нафтопродуктів, а не прийматися шляхом продавлювання окремих ініціатив без належного опрацьовування.

додайте свій коментар