Кабмін повторно ввів мита на ДП та СВГ: НАУ аналізує ефективність

Кабінет Міністрів оприлюднив постанову № 719 від 17 серпня про введення спеціального мита на імпорт дизельного палива і скрапленого газу з Росії. Документ опублікований на сайті уряду.
Згідно з постановою, на імпорт ДП з Росії трубопровідним транспортом буде застосовуватися спеціальне мито в розмірі 4% від митної вартості товару, на скраплений газ — 3%.
«Ця постанова набирає чинності з дня її публікації і втрачає чинність 31 грудня 2020 року або пізніше скасування Російською Федерацією дискримінаційних та / або недружніх дій щодо України», — йдеться в документі.
Таким чином, цією постановою уряд обійшов рішення судів, згідно з якими були скасовані аналогічні мита, введені влітку минулого року.
Нафтогазова Асоціація проаналізувала ефективність таких мит.
- З точки зору кінцевого споживача (автомобілісти, промисловість, оборона, агропідприємства) введення мит в минулому році спричинило підвищення цін на ДП і СВГ усіма постачальниками, як національними, так і іноземними.
- З точки зору національного виробника — підвищили ціну і більше заробили.
- З точки зору імпортерів палива — збільшення собівартості закупівлі ДП і СВГ і відповідно підвищення оптових цін.
- З точки зору диверсифікації поставок ДП і СВГ в Україні — істотного впливу не відбулося.
- З точки зору підвищення енергонезалежності країни — якщо кошти, отримані від запровадження мит, а також від детінізації нафтогазового ринку, і від залучення додаткових інвестицій, будуть спрямовані на створення в Україні мінімальних запасів нафти і нафтопродуктів, розвиток морської перевалки і УЗ, а також нарощування внутрішнього виробництва нафтопродуктів — тільки в цьому випадку підвищиться рівень енергонезалежності країни.
- З точки зору впливу на ринок і подальшого розвитку ситуації — введення мит не є природним ринковим інструментом здатним розвивати ринок еволюційним шляхом за рахунок кращої якості і ціни палива.
Нафтогазова Асоціація України переконана, що підвищення енергонезалежності України необхідно проводити шляхом впровадження наступних заходів:
- Створити в Україні мінімальний або стратегічний запас нафти і нафтопродуктів.
- Диверсифікувати поставки палива і залучати найдешевші енергоресурси з усіх можливих джерел.
- Збалансувати споживання різних видів моторних палив (зменшення обсягів споживання СВГ населенням за рахунок збалансованої акцизної політики на різні види моторних палив).
- Зробити ринок прозорим і публічним, очистити його від нелегального сегмента в рамках вступила в дію реформи паливного ринку.
- Збільшити пропускну здатність перевалки в морських портах і забезпечити ефективну логістику по з/д.
- Нарощувати обсяги внутрішнього виробництва нафтопродуктів ринковими методами.
- Забезпечити вільний конкурентний ринок без штучних обмежень.