НАУ закликає депутатів ВР утриматися від передчасного прийняття «біоетанольного» закону

Середа, 30 Чер 2021

НАУ закликає депутатів ВР утриматися від передчасного прийняття «біоетанольного» закону

НАУ закликає депутатів ВР утриматися від передчасного прийняття «біоетанольного» закону

Нафтогазова Асоціація України (НАУ) вважає законопроект 3356-д про обов’язкове використання рідкого біопалива передчасним і дискримінаційним та закликає народних депутатів утриматися від його прийняття.

30 червня 2021 року Верховна Рада України (ВРУ) підтримала у першому читанні законопроект 3356-д від 11.05.2020р. щодо обов’язкового використання рідкого біопалива у галузі транспорту.

Раніше Нафтогазова Асоціація неодноразово зверталась до голів комітетів ВРУ з критичними зауваженнями до цього законопроекту та наголошувала на необхідності досягнення низки важливих передумов для ринку нафтопродуктів перед запровадженням обов’язкового додавання біокомпонентів до складу бензинів, щоб запобігти негативних наслідків для ринку та споживачів. «Перш ніж приймати подібний інструмент необхідно привести ринок моторних палив до належного стану: очистити ринок від нелегального сегменту, збалансувати ставки акцизу та забезпечити ефективний контроль якості пального», — пояснює Президент НАУ Неля Привалова.

Наявність нелегального сегменту, який не сплачує податки, не вкладає інвестиції для виконання законодавчих вимог щодо будівництва, безпеки праці, екології, санітарних та інших норм, ще більше поглибить диспропорцію в конкуренції при запровадженні обов’язкового додавання біокомпонентів. Так незважаючи на зусилля правоохоронних органів, в країні продовжують працювати міні-НПЗ, які не доплачують акциз та ПДВ, виробляють контрафактне пальне, а також АЗС, які не проводять розрахунки через РРО та «продають» документі на пальне в реальний сектор економіки, щоб не платити ПДВ.

Вартість біоетанолу значно дорожча за бензин, це вплине на підвищення вартості пального для споживачів. Чесні і законослухняні компанії, які працюють на ринку палив, нестимуть суттєві фінансові втрати порівняно з тіньовиками. Для вирішення цієї проблеми потрібно вичистити ринок від нелегальної частини.

Також важливою передумовою для прийняття законопроекту, на думку НАУ, має стати збалансування ставок акцизного податку на скраплений газ і бензини. Наразі ставка акцизного податку на зріджений газ становить 52 євро/1000 літрів, що в 4 рази несправедливо є нижчою за ставку податку на автомобільні бензини, яка складає 213,5 євро/1000 літрів. НАУ підтримує збалансування ставок акцизного податку на бензин та ЗВГ на рівні 139,5 грн за 1000 л. Якщо цього не здійснити, то не буде куди додавати біокомпоненти, оскільки в останні роки половина ринку бензинів заміщена скрапленим газом.

На думку НАУ Держекоінспекція, на яку законопроектом пропонується покласти функції з перевірки наявності біокомпонентів в бензинах, є недостатньо ефективним органом за контролем фактичної якості пального. Перевірки проводяться лише по паперам і обсяги контрафакту тільки зростають.

В НАУ ми переконані, що для підготовки ринку та держаних інституцій до запровадження таких новацій потрібно не менше, ніж 2 роки, протягом яких, ми сподіваємось, будуть прийняті всі необхідні підзаконні акти та будуть виконані всі вище зазначені передумови — тобто не раніше липня 2023 року.

НАУ також наголошує на неприпустимості запровадження завеликих штрафів, розмір яких є несумісним з сутністю правопорушень та не відповідає рівню штрафів, передбачених українським законодавством для більш суттєвих правопорушень.

НАУ вважає прийняття законопроекту від 05.11.2020 року № 3356-д щодо обов’язкового використання рідкого біопалива (біокомпонентів) у галузі транспорту передчасним, та закликає народних депутатів утриматися від його підтримки та прийняття до того часу, як будуть реалізовані усі вище перелічені необхідні передумови та враховані усі пропозиції учасників ринку.

додайте свій коментар