ЗАКРИТИ НЕЛЕГАЛЬНІ МІНІ-НПЗ ТА ВИРІВНЯТИ ПОДАТКОВЕ НАВАНТАЖЕННЯ ДЛЯ АЗС – ГЕТМАНЦЕВ СПРЯМУВАВ ЗУСИЛЛЯ ПОДАТКІВЦІВ ТА ПРАВООХОРОНЦІВ

Четвер, 21 Жов 2021

ЗАКРИТИ НЕЛЕГАЛЬНІ МІНІ-НПЗ ТА ВИРІВНЯТИ ПОДАТКОВЕ НАВАНТАЖЕННЯ ДЛЯ АЗС – ГЕТМАНЦЕВ СПРЯМУВАВ ЗУСИЛЛЯ ПОДАТКІВЦІВ ТА ПРАВООХОРОНЦІВ

ЗАКРИТИ НЕЛЕГАЛЬНІ МІНІ-НПЗ ТА ВИРІВНЯТИ ПОДАТКОВЕ НАВАНТАЖЕННЯ ДЛЯ АЗС – ГЕТМАНЦЕВ СПРЯМУВАВ ЗУСИЛЛЯ ПОДАТКІВЦІВ ТА ПРАВООХОРОНЦІВ

20 жовтня 2021р Нафтогазова Асоціація України взяла участь у засіданні Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики, на якому народні депутати заслуховували звіт керівників Державної податкової служби України за участю представників МВС, ДБР, ОГС, СБУ та Національної поліції щодо боротьби з тіньовим ринком виробництва та торгівлі пальним.

Під час комітету Данило Гетманцев зазначив: «Незважаючи на позитивну динаміку протидії тіньовому ринку пального, попереду ще багато роботи».

Особливу увагу Пан Гетманцев акцентував на необхідності проведення системної роботи по встановленню рівного податкового навантаження для кожного суб’єкта, який здійснює діяльність на ринку. Виникла ситуація, коли з реалізації одного літру пального сплачується від 1,79 грн до 8 коп. Він запитав керівництво ДПС, чи не дивує їх, що розліт податкового навантаження на літр різниться в десятки разів.

Голова комітету нагадав, що для ДПС були впроваджені найпотужніші у світі системи ліцензування, СЕАРП, СЕА ПДВ, база даних фактичного обігу пального. Завдяки цьому ДПС має усі законодавчі важелі та інструменти впливу, щоб змусити порушників або платити податки або піти з ринку.

В.о. Голови ДПС Євген Олейников повідомив, що сплата ПДВ учасниками ринку пального є нижчою ніж в цілому по економіці. Представники ДПС повідомили, що почали проводити комплексні аналізи діяльності учасників ринку порівнюючи показники з усіх наявних джерел інформації та баз даних (звіти РРО, СЕАРП, показників рівнемірів та витратомірів тощо). Крім цього, повідомили про результати аналізу малоприбуткових АЗС, які декларують прибутки, що є нижчими ніж мінімальні затрати на утримання АЗС.

Також на комітеті було розглянуто питання щодо існування на ринку пального схеми мінімізації податків промисловими споживачами пального — покупцями талонів на пальне. За результатами обговорення цього питання дійшли висновку, що потрібно вносити зміни до законодавства з метою припинення використання талонів у таких схемах.

Голова Комітету запитав правоохоронні органи, чому досі не припинена діяльність незаконних міні НПЗ? На це запитання надав відповідь представник Національної поліції пояснивши, що в цьому напрямі роботу планується проводити спільними зусиллями Нацполіції та ДПС.

Пан Гетманцев також закликав надати юридичну оцінку та притягнути до відповідальності посадових осіб ДПС, ДАБІ та Держпраці, які сприяли отриманню незаконних ліцензій. Пізніше ці ліцензії були анульовані ДПС за результатами фактичних перевірок АЗС у зв’язку з виявленням недостовірних або сфальсифікованих документів.

Крім того, на засіданні Комітету було всебічно розглянуто питання, з яких причин та хто винен у технічних збоях у еквайрів в частині несвоєчасної або неповної передачі копійчеків РРО до ДПС по продажам пального на АЗС. Це питання розглядалося, на прикладі АЗС деяких компаній. У ході розгляду було з’ясовано, що за даними ДПС, ці Компанії провели усі продажі пального на АЗС через РРО, відправили Z-звіти та копії чеків РРО до Національного банку, зареєстрували акцизні накладні, відобразили усі продажі в декларації акцизного податку та сплати податки у повному обсязі. При цьому частина копій таких чеків РРО не була надіслана еквайром до ДПС.

За результатами розгляду цього питання, Комітетом було доручено Нацбанку та ДПС провести ретельний аналіз обсягів даних, що надходить від еквайрів до ДПС та з’ясувати причини технічних збоїв та вжити заходів щодо організації прямої передачі даних РРО до ДПС без будь-яких посередників.

НАУ вітає позицію Комітету щодо необхідності детінізації ринку пального та підтримує необхідність проведення заходів, спрямованих на притягнення до відповідальності винних у видачі незаконних ліцензій, припинення незаконної діяльності міні НПЗ, підвищення рівня податкового навантаження мереж АЗС, які недоплачують податки та викривлюють конкуренцію, усунення посередників при передачі даних РРО від АЗС до ДПС та унеможливлення використання талонів для мінімізації податків. Також схвалюємо початок поглибленої аналітичної роботи ДПС з використанням наявних потужних баз даних щодо діяльності учасників ринку, виявлення аномальних явищ та притягнення до відповідальності тих, хто ухиляється від сплати податків.

додайте свій коментар