МИТА НА ПАЛЬНЕ СПРОВОКУЮТЬ ІНФЛЯЦІЮ ТА СУТТЄВЕ ЗДОРОЖЧАННЯ ВСІХ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ

Четвер, 30 Гру 2021

МИТА НА ПАЛЬНЕ СПРОВОКУЮТЬ ІНФЛЯЦІЮ ТА СУТТЄВЕ ЗДОРОЖЧАННЯ ВСІХ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ

МИТА НА ПАЛЬНЕ СПРОВОКУЮТЬ ІНФЛЯЦІЮ ТА СУТТЄВЕ ЗДОРОЖЧАННЯ ВСІХ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ

Нафтогазова Асоціація України (НАУ) проаналізувала ініціативу Комітету з питань енергетики та житлово-комунальних послуг, спрямовану на введення спеціальних мит на імпорт всіх енергоносіїв, зокрема бензинів, дизельного пального (ДП) та зрідженого вуглеводневого газу (ЗВГ) з Росії. Про яке йшлось у повідомленні ЕП про звернення голови Комітету Андрія Геруса.

Зокрема, спецмито на рівні 4-5% пропонується запровадити на імпорт дизельного пального, зрідженого газу, електроенергії, вугілля марок «Г», «А», «П» та бензинів (останні не імпортують в Україну з цього джерела).

Нагадуємо, що пропозиції по введенню мит на імпорт виносяться поряд з неготовністю національних виробників забезпечити в країні необхідний обсяг споживання якісного пального. Ринок України залишиться дефіцитним. 80% загального об’єму ДП та ЗВГ в Україні — це імпорт. Отже, здорожчання імпорту пального з одного джерела може зруйнувати стійку систему постачань.

НАУ звертає увагу, що така ініціатива може мати негативні наслідки для ринку: зруйнує стійку систему нафтопродуктозабезпечення країни та може спричинити дефіцит ДП та ЗВГ, зробить закупівельні ціни на ДП та зріджений газ в Україні найвищими в Європі, призведе до ланцюгової реакції, яка спровокує суттєве подорожчання всіх товарів і послуг.

Крім того, така ініціатива спровокує підвищення цін на ДП і ЗВГ для населення з низькою платоспроможністю, промисловості, аграріїв, перевізників, збільшення бюджетних витрат на пальне для армії, комунальних служб, поліції, медицини, оскільки мита включаються в собівартість пального і збільшують ціни для споживачів. Вартість пального вплине на збільшення вартості сільгосппродукції, перевезень і всіх товарів народного споживання. Це створить фінансове навантаження на економіку (за експертними оцінками 9 млрд грн/рік) і зростання інфляції. Ціна на ДП збільшиться на 1грн./л. Окремо відзначимо, що рівень цін на АЗС (точніше їх не підвищення, а краще зниження) тема постійної уваги Президента, Прем’єр-міністра та Міністра економрозвитку.

При збільшенні вартості пального з одного джерела ціни пропорційно піднімуть постачальники з усіх інших джерел (всі національні виробники і всі іноземні постачальники). Такий досвід був пройдений влітку 2019 року після введення мит на ДП і ЗВГ по трубопроводу. В результаті поставки по трубопроводу призупинилися, бюджет так і не отримав обіцяних надходжень, відсутні обсяги замістили з інших країн, національні виробники всю потребу ринку не забезпечили, а всі постачальники підняли ціни на пальне. Тобто за рахунок споживачів виграли іноземні постачальники з інших країн, а Україна заплатила більше валюти за кордон.

Наразі у світі енергетична криза, ціни на енергоносії зросли. Країни намагаються захищати своїх споживачів, впроваджуючи механізми підтримки населення та економіки загалом (зниження акцизів та інше), знаходять джерела закупівлі енергоресурсів за найвигіднішими цінами. Україна може використовувати аналогічні підходи, підтримуючи споживачів та економіку.

Нафтогазова Асоціація України звертається до народних депутатів, Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля, Міністра економіки Юлії Свириденко, Міністра фінансів Сергія Марченка, Міністра енергетики Германа Галущенка, керівника НКРЕКП Валерія Тарасюка та Голови АМКУ Ольги Піщанської та пропонує при обговоренні питань, пов’язаних з нафтопродуктозабезпеченням країни враховувати, що введення спеціальних мит призведе до здорожчання та може призвести до дефіциту дизельного пального та зрідженого газу.

додайте свій коментар