ДЛЯ ЗМЕНЬШЕННЯ ЦІН НА ПАЛЬНЕ НАУ ПІДТРИМУЄ ЗНИЖЕННЯ ПДВ ТА ПРОПОНУЄ МОДЕРНІЗАЦІЮ АКЦИЗІВ

Середа, 23 Лют 2022

ДЛЯ ЗМЕНЬШЕННЯ ЦІН НА ПАЛЬНЕ НАУ ПІДТРИМУЄ ЗНИЖЕННЯ ПДВ ТА ПРОПОНУЄ МОДЕРНІЗАЦІЮ АКЦИЗІВ

ДЛЯ ЗМЕНЬШЕННЯ ЦІН НА ПАЛЬНЕ НАУ ПІДТРИМУЄ ЗНИЖЕННЯ ПДВ ТА ПРОПОНУЄ МОДЕРНІЗАЦІЮ АКЦИЗІВ

22 лютого 2022 року у своєму зверненні Президент України Володимир Зеленський пообіцяв, що вартість пального на автозаправних станціях незабаром стане меншою. За його словами, знизити ціни на заправках вдасться завдяки зменшенню розміру ПДВ на бензин та дизель.

Нафтогазова Асоціація України підтримує рішення Президента України Володимира Зеленського знизити вартість пального на АЗС за рахунок зниження ставки ПДВ . Асоціація також пропонує модернізувати ставки акцизу на пальне, це дозволить зробити ціни на бензин доступнішими для українських громадян, підтримає національних виробників, знизить імпортозалежність країни та збільшить надходження до Дорожнього фонду.

Проаналізувавши поточну ситуацію із сталим зростанням світових цін на нафтопродукти та ознайомившись із досвідом країн ЄС, асоціація визначила механізми, які допоможуть знизити роздрібні ціни на бензини та ДП для українських громадян.

По-перше, знизити ставку ПДВ для пального з 20% до 7%, це спричинить зниження цін для кінцевих споживачів. В Україні зниження ставки ПДВ дасть ще один позитивний ефект — перестануть бути економічно привабливими схеми продажу фіктивних документів на пальне несумлінними учасниками паливного ринку підприємствам реального сектора економіки з метою недоплати до бюджету ПДВ. Відповідно, втрати бюджету від зниження ставки ПДВ можуть бути нівельовані додатковими надходженнями ПДВ та податку на прибуток від ліквідації схем.

По-друге, модернізувати акцизну політику для пального шляхом зниження акцизу на бензин та підвищення акцизу на скраплений газ таким чином, щоб (з урахуванням зниженої ставки ПДВ) ціни на скраплений газ залишилися на існуючому рівні, а ціни на бензин знизилися. Це дозволить зробити ціни на бензин доступнішими для споживачів, підтримати національних виробників, які мають потенціал до збільшення обсягів виробництва, знизити імпортозалежність України та збільшити надходження до Дорожнього фонду.

По-третє, не вдаватися до зменшення існуючої граничної націнки для бензину та ДП, оскільки такий захід не дасть суттєвого виграшу для споживача, а для бізнесу призведе до суттєвих збитків, скорочення робочих місць. Зменшення торгової націнки не дозволить бізнесу покрити його витрати, такі як транспортування пального всередині країни, комунальні платежі, витрати на оплату праці, податки, перевірку якості пального, еквайринг, обслуговування станцій тощо. Ці витрати за останній рік зросли на 20%, тому зниження рівня торгової націнки може спричинити збитки від продажу нафтопродуктів. У результаті споживач виграє щонайбільше 50 копійок на літрі, але постраждає ціла інфраструктура.

Нафтогазова Асоціація України впевнена, що зниження ПДВ та модернізація ставок акцизу на пальне дозволить ефективно вирішити комплекс гострих проблем — знизити ціни на пальне для промислових та приватних споживачів без шкоди для бюджету, детінізувати паливний ринок, підтримати внутрішніх виробників, підвищити енергобезпеку та зменшити імпортозалежність.

НАУ звертається до Президента, Прем’єр-Міністра, Парламенту з проханням розглянути запропоновані додаткові механізми найближчим часом.

В Україні вкотре зросли роздрібні ціни на бензини та дизельне паливо (ДП). Порівняно з першою декадою лютого, середня ціна на бензин зросла на 91 коп./л, на дизельне паливо — на 77 коп./л. Така тенденція зумовлена зростанням світових цін на пальне та падінням курсу гривні.

Близько 36% у вартості 1 літра бензину та 30% у 1 літрі ДП складають ПДВ та Акциз (ставка якого зараз розрахована в євро). Це приблизно 13 грн. у вартість літра бензину та 10,5 грн. у ціні літра ДП.

Польща з 1 лютого 2022 року знизила ставку ПДВ на пальне з 23% до 8% та знизила акциз. Внаслідок чого, за даними ЗМІ, вартість пального в Польщі за день впала на 12%. У ряді країн ЄС цей метод виявився популярним для інших секторів економіки. Наприклад, Фінляндія, Німеччина, Франція та Чехія встановили 0% ПДВ для реалізації продуктів харчування.

додайте свій коментар