Нафтогазова Асоціація надала Прем’єру низку пропозицій для нормалізації нафтопродуктозабезпечення України

17 травня 2022 року Нафтогазова Асоціація України (НАУ) прийняла участь у онлайн-зустрічі Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля із представниками паливного бізнесу щодо забезпечення внутрішнього ринку пальним. Участь в обговоренні питання також приймали Перший віце-прем’єр-міністр — Міністр економіки Юлія Свириденко, Міністр інфраструктури Олександр Кубраков, Міністр енергетики Герман Галущенко, заступник керівника Офісу Президента Ростислав Шурма, голова правління НАК «Нафтогаз України» Юрій Вітренко, керівництво Державної прикордонної та Державної митної служб України.
Під час зустрічі Прем’єр наголосив, що в держави та бізнесу є спільне завдання — аби люди мали пальне, а на ринку не було зловживань. Зі свого боку пан Шмигаль запевнив, що влада в особі Кабінету Міністрів, усіх центральних органів виконавчої влади, митниці й прикордонної служби повністю сприяє й допомагає бізнесу, щоб подолати кризу на ринку пального.
В результаті обговорень пан Шмигаль дав завдання Міністерству економіки спільно з Міністерством енергетики та Нафтогазовою асоціацією напрацювати пропозиції щодо подолання кризи на ринку нафтопродуктів та усунення дефіциту пального.
Нафтогазова Асоціації України зі свого боку розробила й надала Прем’єр міністру низку пропозицій щодо заходів, спрямованих на нормалізацію нафтопродуктозабезпечення в країні.
В частині оперативних заходів Нафтогазова Асоціація запропонувала:
- Тимчасово відмінити державне регулювання роздрібних цін на нафтопродукти, що дозволить задовольнити та зменшити попит, а також відновити залишки нафтопродуктів в країні до рівня місячного споживання.
- Враховуючи позитивний досвід зустрічі у Варшаві, проводити зустрічі з європейськими урядовцями (Польщі, Румунії) та керівниками європейських компаній на регулярній основі (кожні 2 тижні, можливо в режимі он-лайн), що дозволить тримати на високому рівні та оперативно вирішувати питання постачань нафтопродуктів в Україну (збільшення обсягів постачань, збільшення потужностей перевалок, збільшення залізничних перевезень, дерегуляція в країнах ЕС).
- Продовжити роботу оперативного штабу, до якого входять керівництво Мінекономіки, Міненерго, Мінінфраструктури, УЗ, НАУ та учасників ринку. Ця скоординована робота довела свою високу ефективність протягом останніх місяців. В стислі терміни вирішено низку різноманітних питань в середині країни, що спрямованих на наповнення ринку пальним.
- Продовжити сформовані протягом останніх тижнів ефективні організаційні заходи патрульної поліції, прикордонної служби, митної служби, спрямовані на максимально швидке проходження транспортних засобів, що переміщують пальне, через пункти пропусків на кордоні з країнами ЕС.
В частині середньострокових заходів, які НАУ попросила розпочинати якнайшвидше, є:
- Укрзалізниці знайти можливості добудувати залізничні колії, що відповідатимуть європейським критеріям (так звані, «вузькі» колії) через західні кордони до нафтобаз в Україні. Це дозволить значно спростити, пришвидшити та здешевити логістику, а також збільшити обсяги пального, що буде завезено в країну.
- Розпочати переозброєння українських залізничних вагонів на моделі, що відповідають європейським стандартам, та провести їх сертифікацію в країнах ЕС. Це дозволить збільшити парк рухомого складу, що зможе курсувати до країн ЕС, та відповідно пришвидшити та здешевити логістику та значно збільшити наповнення ринку пальним.
- Створити за рахунок державних коштів стратегічні запаси нафтопродуктів в обсязі 3-х місячного споживання в безпечних місцях.
- Забезпечити ефективне страхування європейського залізничного, автомобільного та морського транспорту, щоб власники такого транспорту погоджувалися його використовувати для постачання пального в Україну.
Нафтогазова Асоціація України також висловила подяку Прем’єру, Міністерству економіки, Міністерству інфраструктури, Патрульної поліції, Держмитслужбам та Держприкордонслужбам за ефективну та конструктивну взаємодію з учасниками ринку спрямовану на наповнення ринку пальним та задоволення потреб критичної інфраструктури, промислових та приватних споживачів.